ma:
holnap:
Irinyi János

Irinyi János

Üdvözöljük Létavértes város közigazgatási portálján
Skip Navigation LinksKezdőlap > Önkormányzat > e-ügyintézés > Önkormányzati Elektronikus Ügyintézés
Önkormányzati Elektronikus Ügyintézés



 Az önkormányzati elektronikus ügyintézést népszerűsítő kommunikációs csomag részeként, 2019-ben az ASP -hez csatlakozott önkormányzatokkal kapcsolatos információk lentebb olvashatók. Ezek kiegészítéseként elkészültek a rövid, egyperces animációs kisfilmek is, ame1yek egy-egy, a mindennapi életben is előforduló szituáción keresztül mutatják be a korábbi, esetenként időigényes vagy fáradságos személyes ügyintézés kényelmes, online alternatíváját

Az alábbi linkekről elérhető kisfilmek segítik a gyorsabb elektronikus ügyintézést:

https://www.youtube.com/watch?v=HUVBW-I4KpQ
https://www.youtube.com/watch?v=SVrS8mKM5As
https://www.youtube.com/watch?v=CozRxAKvsNU
https://www.youtube.com/watch?v=ZBJ-tAHXKXE
https://www.youtube.com/watch?v=txf1V52_ilY
https://www.youtube.com/watch?v=VD1WFLI__WU
https://www.voutube.com/watch?v=pOge6K_Mjsg



Az ügyindítás lépései:

Az elektronikus ügyintézés feltétele ügyfélkapus regisztráció!

Ügyfélkapu létesítését bármely természetes személy kezdeményezheti személyesen a regisztrációs szervnél (bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában), vagy elektronikusan, amennyiben 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvánnyal rendelkezik. A regisztrációhoz meg kell adnia szabadon választott egyedi felhasználói nevét és elektronikus levélcímét (e-mail cím), mivel erre a címre kapja meg az első belépéshez szükséges egyszer használatos kódját.




Tisztelt Felhasználók!

 

Az Önkormányzati Hivatali Portálon történő elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban általános tájékoztató anyag készült, amely a lakosság tájékoztatása érdekében változatlan formában közzétehető az önkormányzat honlapján, illetve szükség esetén segédletként használható az önkormányzat saját elektronikus ügyintézésről szóló tájékoztatójának elkészítéséhez. A dokumentum elérhető a Alkalmazásközpont Dokumentumtárában.

Felhívjuk figyelmüket, hogy az elektronikus ügyintézés hivatalos bannere továbbra is elérhető az Alkalmazásközponton. Kérjük, hogy az önkormányzat saját szerkesztésű honlapján minden esetben ezt a bannert használják.

 

Az önkormányzati hivatali portál használatával kapcsolatban érkezett bejelentések alapján a következő gyakran ismételt kérdésekről tájékoztatjuk Önöket:

 

ÜGYINDÍTÁS

2019. január 1. napjától, az egyéni vállalkozók és hivatali tárhellyel rendelkezők kivételével, az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag a Cégkapu használható.

 

Az ügyindítás menü  használata és az online beküldés nem az Adó szakrendszerben rögzített  meghatalmazáshoz/ képviselethez kötődik.

 

Cég képviseletében történő beküldéskor a következő hibaüzenetek érkezhetnek:

„A nyomtatvány beküldése sikertelen! A megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet nem létezik!”
Ebben az esetben a megadott Cégkapu (a megadott adószám alapján) nem létezik. Nem került sor a cégkapu regisztrációra, vagy hibás adószám került rögzítésre az ügyindítás menüben.

 

„A felhasználó nincs hozzárendelve a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet postafiókjához!”

 Az ügyindításkor megadott adószám helyes, és a  Cégkapu létezik, de a feltöltést végző felhasználó nincs hozzárendelve

 

„A felhasználó részére a dokumentum művelet nem engedélyezett a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezetnél!

Ez a hibaüzenet arra utal, hogy a beküldő személy küldési jogosultsága letiltásra került, a Cégkapu Tárhelyen.

 

EGYENLEG LEKÉRDEZÉS

 

A személyes adóegyenleg lekérdezésére csak abban az esetben van lehetőség, ha a lekérdező személyes adatai az önkormányzat adórendszerében hibátlanul (a közhiteles nyilvántartásokkal megegyezően) szerepelnek.

Képviselőként történő egyenleg lekérdezés során szükséges hogy a képviselt Adószáma (természetes személy esetén Adóazonosító jele ) hibátlanul kerüljön megadásra. A képviselő adatai is hibátlanul szerepeljenek az önkormányzat adónyilvántartásában, és a képviseleti jog (ideértve a meghatalmazást is) az lekérdezett adózónál rögzítésre kerüljön. Az egyenleg lekérdezés jelölt legyen.

 

ŰRLAP MÁSOLATOK

A beküldött űrlapokról a beküldő személyes Tárhelyére érkezik másolat zip formátumban. Ez tartalmazza a beküldött űrlapot pdf formátumban illetve csatolmányainál az űrlap xml állomány is megtalálható.

A dokumentumot le kell menteni a saját gépre tetszőleges helyre, majd ezt követően ki lehet csomagolni bármely zip formátum kezelésére alkalmas alkalmazás segítségével.

Cégkapun keresztül történő beküldés esetén a technikai jellegű igazolások a Cégkapu Tárhelyre érkeznek (feladási igazolás, elküldött dokumentum igazolás).


Forrás:
Magyar Államkincstár
Hajdú-Bihar Megyei Igazgatóság,
Államháztartási Iroda Államháztartási Finanszírozási Osztály
4026 Debrecen, Hatvan u. 15.    Telefon: +36-52-516-333
Mobil: +36-30-846-8641