Önkormányzati Elektronikus Ügyintézés
Az ügyindítás lépései:
Az elektronikus ügyintézés feltétele ügyfélkapus regisztráció!
Ügyfélkapu létesítését bármely természetes személy kezdeményezheti személyesen a regisztrációs szervnél (bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában), vagy elektronikusan, amennyiben 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvánnyal rendelkezik. A regisztrációhoz meg kell adnia szabadon választott egyedi felhasználói nevét és elektronikus levélcímét (e-mail cím), mivel erre a címre kapja meg az első belépéshez szükséges egyszer használatos kódját.
Tisztelt Felhasználók!
Az Önkormányzati Hivatali Portálon történő elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban általános tájékoztató anyag készült, amely a lakosság tájékoztatása érdekében változatlan formában közzétehető az önkormányzat honlapján, illetve szükség esetén segédletként használható az önkormányzat saját elektronikus ügyintézésről szóló tájékoztatójának elkészítéséhez. A dokumentum elérhető a Alkalmazásközpont Dokumentumtárában.
Felhívjuk figyelmüket, hogy az elektronikus ügyintézés hivatalos bannere továbbra is elérhető az Alkalmazásközponton. Kérjük, hogy az önkormányzat saját szerkesztésű honlapján minden esetben ezt a bannert használják.
Az önkormányzati hivatali portál használatával kapcsolatban érkezett bejelentések alapján a következő gyakran ismételt kérdésekről tájékoztatjuk Önöket:
ÜGYINDÍTÁS
2019. január 1. napjától, az egyéni vállalkozók és hivatali tárhellyel rendelkezők kivételével, az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag a Cégkapu használható.
Az ügyindítás menü használata és az online beküldés nem az Adó szakrendszerben rögzített meghatalmazáshoz/ képviselethez kötődik.
Cég képviseletében történő beküldéskor a következő hibaüzenetek érkezhetnek:
„A nyomtatvány beküldése sikertelen! A megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet nem létezik!”
Ebben az esetben a megadott Cégkapu (a megadott adószám alapján) nem létezik. Nem került sor a cégkapu regisztrációra, vagy hibás adószám került rögzítésre az ügyindítás menüben.
„A felhasználó nincs hozzárendelve a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet postafiókjához!”
Az ügyindításkor megadott adószám helyes, és a Cégkapu létezik, de a feltöltést végző felhasználó nincs hozzárendelve
„A felhasználó részére a dokumentum művelet nem engedélyezett a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezetnél!
Ez a hibaüzenet arra utal, hogy a beküldő személy küldési jogosultsága letiltásra került, a Cégkapu Tárhelyen.
EGYENLEG LEKÉRDEZÉS
A személyes adóegyenleg lekérdezésére csak abban az esetben van lehetőség, ha a lekérdező személyes adatai az önkormányzat adórendszerében hibátlanul (a közhiteles nyilvántartásokkal megegyezően) szerepelnek.
Képviselőként történő egyenleg lekérdezés során szükséges hogy a képviselt Adószáma (természetes személy esetén Adóazonosító jele ) hibátlanul kerüljön megadásra. A képviselő adatai is hibátlanul szerepeljenek az önkormányzat adónyilvántartásában, és a képviseleti jog (ideértve a meghatalmazást is) az lekérdezett adózónál rögzítésre kerüljön. Az egyenleg lekérdezés jelölt legyen.
ŰRLAP MÁSOLATOK
A beküldött űrlapokról a beküldő személyes Tárhelyére érkezik másolat zip formátumban. Ez tartalmazza a beküldött űrlapot pdf formátumban illetve csatolmányainál az űrlap xml állomány is megtalálható.
A dokumentumot le kell menteni a saját gépre tetszőleges helyre, majd ezt követően ki lehet csomagolni bármely zip formátum kezelésére alkalmas alkalmazás segítségével.
Cégkapun keresztül történő beküldés esetén a technikai jellegű igazolások a Cégkapu Tárhelyre érkeznek (feladási igazolás, elküldött dokumentum igazolás).
Forrás: Magyar Államkincstár Hajdú-Bihar Megyei Igazgatóság,
Államháztartási Iroda Államháztartási Finanszírozási Osztály
4026 Debrecen, Hatvan u. 15. Telefon: +36-52-516-333
Mobil: +36-30-846-8641