Egyéb szálláshely-nyújtás módosítása
A szálláshely-szolgáltató a szálláshely-üzemeltetési engedély megadását követően az adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul köteles írásban bejelenteni a jegyzőnek. A jegyző az adatokban történt változást a bejelentés alapján a nyilvántartásba bejegyzi.
Ki veheti igénybe:
Azon személy, szervezet, aki/amely az adott településen nem kizárólag szálláshely-szolgáltatás rendeltetéssel létesített önálló épületet vagy annak lehatárolt részét szálláshely-szolgáltatás céljára hasznosítja, és a jegyzőnek bejelentett adatokban változás következett be.
Az eljárás tárgya:
A szálláshely-szolgáltató a szálláshely-üzemeltetési engedély megadását követően az adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul köteles írásban bejelenteni a jegyzőnek. A jegyző az adatokban történt változást a bejelentés alapján a nyilvántartásba bejegyzi.
A szálláshely-üzemeltetési engedély tartalmát is érintő adatokban történő változás esetén a jegyző a nyilvántartásba történt bejegyzésről, valamint a korábban kiadott üzemeltetési engedély visszavonásával és a módosított adatoknak megfelelő szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásáról egy határozattal dönt. A szálláshelyen szálláshely-szolgáltatás nyújtására jogosult személyében történő változás esetén is ezen eljárást kell alkalmazni azzal, hogy a változást, annak megfelelő igazolása mellett, az új jogosult köteles bejelenteni.
Szükséges dokumentumok:
kitöltött kérelem;
szálláshely helyszínrajza;
a nem a kérelmező tulajdonában lévő szálláshely esetében a szálláshely használatának jogcímére vonatkozó igazoló okirat vagy annak másolata, a tulajdoni lap kivételével;
haszonélvezet esetében – ha nem a tulajdonos vagy a haszonélvező a kérelmező – a haszonélvező hozzájárulását igazoló okirat;
közös tulajdonban álló szálláshely esetében, ha nem valamennyi tulajdonostárs a kérelmező, a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okirat;
szálláshely-üzemeltetési engedéllyel együtt kiadott igazolás.
Ügyintézési határidő:
21 nap