Halotti anyakönyvi kivonat
Halotti anyakönyvi kivonat kiállítását kérhetik azok, akik igazolni tudják, hogy a kivonat kiállítása valamely joguk, jogos érdekük érvényesítéséhez szükséges. Az anyakönyv hatósági nyilvántartás, amely - az ellenkező bizonyításáig - közhitelűen tanúsítja a benne feljegyzett adatokat, illetőleg azok változását.
Ki veheti igénybe:
Halotti anyakönyvi kivonat kiállítását kérhetik azok, akik igazolni tudják, hogy a kivonat kiállítása valamely joguk, jogos érdekük érvényesítéséhez szükséges.
Az eljárás tárgya:
Az anyakönyv hatósági nyilvántartás, amely - az ellenkező bizonyításáig - közhitelűen tanúsítja a benne feljegyzett adatokat, illetőleg azok változását.
Az anyakönyvbe adatot
az
anyakönyvvezető számára e törvény által biztosított jogokat gyakorolva
és kötelezettségeket teljesítve az anyakönyvi ügyekért felelős miniszter
által rendeletben kijelölt szerv vezetője által kijelölt,
kormányrendeletben meghatározott képesítési feltételekkel rendelkező
kormánytisztviselője (e törvény alkalmazásában: hazai anyakönyvezést
végző hatóság),
meghatározott esetekben a fővárosi és megyei kormányhivatal,
névváltoztatási ügyben az anyakönyvi ügyekért felelős miniszter
jegyezhet be.
Az elektronikus anyakönyvbe az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvényben meghatározott hatáskörben bejegyzést teljesíthet
a fővárosi és megyei kormányhivatal anyakönyvi igazgatási feladatokat ellátó, és
az anyakönyvi
ügyekért felelős miniszter számára biztosított jogokat és
kötelezettségeket gyakorolva az anyakönyvi ügyekért felelős miniszter
által vezetett minisztérium
az
anyakönyvi igazgatási és szakfelügyeleti feladatok ellátásához
szükséges, jogszabályban meghatározott képesítéssel rendelkező
kormánytisztviselője.
A halotti anyakönyv nyilvántartja:
a haláleset helyét és idejét (év, hó, nap),
a meghalt személy születési és házassági nevét, nemét, személyi azonosítóját, annak hiányában a születési idejét, családi állapotát, a lakóhely településének a nevét, születési helyét,
a meghalt személy szüleinek születési családi és utónevét,
a meghalt személy házastársának vagy bejegyzett élettársának születési családi és utónevét, személyi azonosítóját, annak hiányában születési idejét, a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének helyét, idejét, ha a haláleset idején a házasság vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat fennállott,
a meghalt személy külföldi állampolgárságát, hontalanságát, illetve ismeretlen állampolgárságát,
a bejegyzés idejét (év, hó, nap).
Az adatok változása esetén anyakönyvezni kell:
a holtnak nyilvánítást hatálytalanító bírósági végzést,
az ismeretlen holttest később megállapított adatait,
az ismeretlen állampolgárságú személy ismertté vált állampolgárságát,
a magyar állampolgárság megszerzését.
Szükséges dokumentumok:
Ügyintézési határidő:
8 nap